لیفت صورت با نخ

عمل لیفت صورت با نخ یک روش کم تهاجمی برای جوان‌سازی پوست است که می‌توانید جایگزین مناسبی برای جراحی لیفت صورت باشد. در این روش پوست با کمک نخ به سمت بالا کشیده می‌شود و سپس با محکم کردن نخ‌ها در جای مناسب، پوست سفت شده و ظاهر آن بهبود می‌یابد.

لیفت صورت

این روش علاوه بر لیفت کردن پوست هم‌زمان باعث تحریک و فعال‌سازی فیبروپلاست و کلاژن می‌شود. کلاژن با کمک فاکتورهای رشد تاثیر زیادی روی بهبود وضعیت پوست، ترمیم زخم‌ها، استحکام، حجیم و لطیف نگه داشتن پوست دارد.

انواع نخ‌های لیفت صورت

از انواع مختلفی از نخ‌ها در پروسه لیفت صورت استفاده می‌شود که یا دائمی، یا بیش از پنج سال ماندگاری دارد. انواع نخ‌های لیفت صورت، شامل موارد زیر می‌شود:

نخ کاگ

نخ کاگ یکی از نخ‌هایی است که در لیفت با نخ از آن استفاده می‌کنند. در این روش هیچ‌گونه ردی از نخ باقی نمی‌ماند و زمان بهبودی آن بسیار کم است و خیلی زود به نتیجه‌ مطلوب خود می‌رسید. در لیفت صورت با نخ کاگ، پوست به شکل طبیعی به زیبایی خود می‌رسد.

این مطلب را نیز بخوانید: جوانسازی پوست

نخ  pdo 

نخ  pdo یکی دیگر از نخ‌هایی است که در لیفت با نخ از آن استفاده می‌شود. این نخ به محض اینکه وارد بافت‌های بدن می‌شود، باعث جمع شدن و همچنین رشد کردن سلول‌های فیبروبلاست می‌شود. محل این نخ‌ها مابین لایه درم و نیام عضلات زیر جلدی است.

نخ سیلوئت

نخ سیلوئت سومین نخی است که در لیفت با نخ از آن استفاده می‌شود. این نخ، نخ بخیه‌ای مخروطی است که کاملاً جذب می‌شود و برای تصحیح موقعیت بافت و اجزاء صورت و گردن استفاده می‌شود.

مزایا و معایب لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ در نواحی مختلف صورت انجام می‌شود که لیفت نخ در قسمت  میانی و انتهایی صورت از جمله غبغب و گردن بالاترین میزان جوابگویی را دارد. همچنین علاوه بر لیفت صورت، لیفت پیشانی و ابرو باعث ایجاد پوستی صاف و ابروهای قوس می‌شود.

انجام لیفت صورت با نخ روشی غیر تهاجمی است که در آن به جای استفاده از داروی بیهوشی از بی حس کننده‌های موضعی استفاده می‌شود که این امر سبب شده است این روش محبوبیت بالایی در میان دیگر روش‌های لیفت پیدا کند.

از دیگر مزایای لیفت صورت با استفاده از نخ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

این مطلب را نیز بخوانید: زاویه سازی صورت

  • عدم داشتن عوارض بعد از دارو بیهوشی
  • برخورداری از هزینه‌های کمتر نسبت به روش جراحی
  • داشتن دوران نقاهت و ریکاوری کوتاه مدت
  • دارا بودن زمان کوتاه برای لیفت صورت
  • استفاده از بی حس کننده‌های موضعی
  • داشتن نتیجه طبیعی و اثر بخش
  • روش کم تهاجم و غیر جراحی

این روش علاوه بر داشتن مزایای زیاد دارای معایب و عوارضی نیز است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • عدم مناسب بودن این روش برای افرادی که پوستشان دارای افتادگی بیش از حد و چین چروک‌های زیاد است
  • لیفت با نخ بر خلاف جراحی لیفت صرفا می‌تواند سبب جمع شدن پوست افتاده شود نه حذف پوست‌های اضافه
  • این روش ممکن است با عوارضی همچون قرمزی، تورم و کبودی ناشی از تزریق همراه باشد (این عوارض طبیعی است و جای نگرانی ندارد)

عوارض جانبی لیفت صورت با نخ

نخ‌های جوانسازی، خطرناک نیستند و اثرات جانبی بر بدن ندارند. ممکن است این نخ‌ها باعث ایجاد قرمزی، تورم و کبودی ناشی از عمل شود. با این حال، افراد مختلف می‌توانند به درمان متفاوت واکنش نشان دهند. این عوارض جانبی ظرف چند روز ناپدید می‌شوند. هیچ برش و هیچ بخیه‌ای در این روش وجود ندارد بنابراین، هیچ جای زخمی وجود ندارد.

این مطلب را نیز بخوانید: میکروبلیدینگ

ماندگاری لیفت صورت با نخ

براساس آمار به دست آمده از متقاضیان لیفت با نخ و همچنین نظرات و تجربیات پزشکان زیبایی، دوام لیفت با نخ با توجه به شرایط متقاضی، نوع نخ به کار رفته، میزان نخ مصرفی، میزان آسیب‌های پوستی، افتادگی و چین و چروک، سن، مدت زمان عمل، نوع کار پزشک و غیره متفاوت است؛ اما به طور میانگین، نتایج لیفت صورت با نخ، با توجه به موارد ذکر شده، می‌تواند از 2 تا 5 سال و یا حتی بیشتر ماندگاری داشته باشد.

هزینه لیفت صورت با نخ

هزینه روش‌های زیبایی را نمی‌توان برای تمام افراد یکسان در نظر گرفت؛ چرا که میزان آسیب‌ها و مشکلات پوستی در هر یک از بیماران با دیگری متفاوت است. از طرفی قیمت لیفت صورت با نخ به سن فرد، نوع پوست، ناحیه درمان و … بستگی دارد. از همین رو هزینه نهایی این روش زیبایی توسط پزشک و بعد از معاینه توسط او به شما اعلام می‌شود.

اهمیت انتخاب پزشک متخصص برای لیفت صورت با نخ

هدف از انجام لیفت صورت با نخ، در واقع بازسازی مجدد بافت پوست با تحریک تولید کلاژن برای افزایش استحکام پوست صورت، گردن و بدن است.

لیفت با نخ توسط متخصص پوست انجام می‌شود. متخصص برای دستیابی به اثر کشیدگی و لیفت مطلوب بافت صورت به کمک نخ، در مناطق مورد نظر از یک الگوی مناسب استفاده می‌کند. این روش کم تهاجمی نتایج فوری را فراهم می‌کند، اما هدف بیشتر آن تحریک تولید کلاژن جدید جهت دستیابی به نتایج طولانی مدت و بازگرداندن ظاهر جوان در مناطق تحت درمان است.

انتخاب یک پزشک متخصص پوست و مو برای انجام اقدام لیفت صورت با نخ مسئله‌ای است که بیش‌تر از هر چیزی بر روی نتیجه این کار تاثیر دارد. استفاده از نوع مناسب نخ لیفت، بهره‌گیری از جدیدترین تکنیک‌ها و توجه به نتیجه لیفت صورت با نخ، همگی از جمله ویژگی‌های بهترین دکتر برای لیفت با نخ هستند.

در مطب پزشکی و زیبایی شاهرودی با مدیریت جناب آقای رضا شاهرودی بازیکن اسبق تیم پرسپولیس شما می‌توانید به بهترین متخصصان لیفت صورت دسترسی داشته باشید.