لیزر موهای زائد

اگر از تلاش دائمی برای از بین بردن موهای زائد بدنتان به روش‌های مختلف خسته شده‌اید، لیزر موهای زائد یا لیزر بدن می‌تواند یک گزینه خوب برای شما باشد. لیزر بدن یک روش پزشکی است که در آن، از پرتوی متمرکز شده از نور برای تضعیف یا از بین بردن ریشه موها استفاده می‌شود.

لیزر موهای زائد

پیگمنتی که در مو وجود دارد (ملانین) این نور را جذب می‌کند. سپس این نور جذب شده، تبدیل به گرما می‌شود. گرمایی که به کیسه‌های لوله‌ای شکل درون پوست (فولیکول مو) آسیب می‌رساند. این آسیب رشد مو را در آینده به تاخیر می‌اندازد یا به کل متوقف می‌کند.

هرچند لیزر موهای بدن به طور موثری، رشد موها را به مدت طولانی به تاخیر می‌اندازد، اما عموما منجر به از بین رفتن دائمی موهای زائد نمی‌شود. برای اینکه در مرحله اول، موهای زائد از بین بروند، به چندین جلسه نیاز دارید. بعد از اینکه موها از بین رفتند، برای حفظ این نتیجه، لازم است در فواصل زمانی مشخص، ماهانه یا چند ماه یک‌بار، شارژ مجدد لیزر انجام دهید.

انواع لیزر موهای زائد

در حال حاضر انواع مختلفی از لیزر برای حذف موهای زائد در بازار وجود دارد که به بررسی چند مورد از مهم‌ترین آنها می‌پردازیم:

لیزر الکساندرایت (Alexandrite Laser)

لیزر الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر، یکی از پیشرفته‌ترین نوع لیزر در دنیا برای از بین بردن موهای زائد است. لیزر الکساندرایت از نوع لیزرهای جامد است و در محدوده نور مرئی است. این نوع لیزر دارای کارایی بسیار بالا با کمترین عوارض است. لیزر موهای زائد با تکنولوژی الکساندرایت برای طولانی مدت باقی می‌ماند و انتظارات بیمار را به خوبی برآورده می‎‌کند.

لیزر دایود (Diode Laser)

لیزر دایود با طول موج 808 نانومتر به صورت پالسی عمل می‌کند. طول موج دایود از طول موج الکس طولانی‌تر است و همین مطلب امکان نفوذ عمیق‌تر به پوست را فراهم می‌کند و مستقیما فولیکول مو را مورد هدف قرار می‌دهد. لیزر دایود بر روی موهای درشت و تیره عملکرد خوبی دارد و برای موهای نواحی کمر یا بیکینی دارای اثربخشی مناسبی است.

لیزر ان دی یاگ (ND-YAG Laser)

لیزر ان دی یاگ با طول موج بلند 1064 و عمق نفوذ بالا موجب می‌شود سیاهی پوست انرژی لیزر را جذب نکرده و فولیکول مو اکثر آن را جذب کند که در نهایت به سوختگی بسیار کمتر پوست‌های تیره می‌انجامد. طول موج ان‌ دی ‌یگ براى رفع موهاى زائد در پوست‌هاى تيره كاربرد دارد و بیشتر برای افرادی که پوست‌های بسیار تیره و برنزه دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر لیزرهای الکس، دایود و ان دی یگ، انواع شبه لیزرها نیز در بازار وجود دارند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • آی پی ال (IPL)
  • ایلایت (Elight)
  • اس اچ آر (SHR)
  • و …

تعداد جلسات مورد نیاز لیزر موهای زائد چقدر است؟

برای هر فردی نیز ممکن است تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت باشد و میزان پاسخ‌دهی بدن آقایان نسبت به خانم‌ها بیشتر و طولانی‌تر باشد.

اگر فردی که به دنبال لیزرموهای زائد هست خانمی باشد که دچار مشکلات زمینه‌ای و هورمونی مثل کیست تخمدان و مانند آن است، ممکن است این تعداد جلسه تغییر کند. اما معمولا تعداد جلسات مورد نیاز بین 6 تا 10 جلسه است. تعداد فواصل جلسات بسته به نوع دستگاه بین 30 روز تا 45 روز است.

لیزر برای چه کسانی بهتر جواب می دهد؟

لیزر برای افراد با رنگ پوست روشن و موهای تیره بهترین جواب‌دهی را دارد. البته این به این معنا نیست که برای بقیه انواع پوست تاثیری ندارد. رنگ مو و نوع پوست بر میزان موفقیت آن تاثیر می‌گذارد. چون اصل اولیه در انجام لیزر، این است که پیگمنت مو، و نه پیگمنت پوست، باید نور را جذب کنند. به همین علت، هر چه اختلاف رنگ بین رنگ مو و رنگ پوست بیشتر باشد، جوابدهی بهتر خواهد بود.

هزینه لیزر موهای زائد

هزینه لیزر به عوامل مختلفی بستگی دارد، برخی از عواملی که بر تعیین نرخ لیزر تاثیر دارند عبارتند از:

  • نوع دستگاه لیزر
  • تعداد جلسات مورد نیاز
  • ناحیه‌ای که می‌خواهید لیزر کنید
  • اینکه پزشک لیزر را انجام می‌دهد یا تکنسین

انتخاب بهترین کلینیک لیزر موهای زائد

در حال حاضر دستگاه‌های مختلفی برای لیزر موهای زائد وجود دارند که اثربخشی هر یک متناسب با جنس و رنگ پوست یا نازکی و ضخامت مو متفاوت است. مطب پزشکی و زیبایی شاهرودی مجهز به جدیدترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد بوده و با بهترین متخصصین زیبایی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز هستند. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می‌توانید با مشاورین این مجموعه در تماس باشید.