تخلیه ژل و چربی

تزریق ژل به عنوان یک روش زیبایی برای پر کردن چین و چروک های پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اگر این کار با ژل‌های نامرغوب و بدون تاییدیه وزارت بهداشت انجام شود، ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای سلامت و زیبایی پوست داشته باشد. برخی از این عواقب عبارتند از: ناهمواری و حرکت ژل در زیر پوست، عفونت، التهاب، آلرژی، تغییر رنگ پوست و آسیب به بافت‎های اطراف.

تخلیه چربی

برای جلوگیری از این خطرات، باید از ژل‌های معتبر و باکیفیت استفاده کرد که توسط پزشکان مجرب و در کلینیک‌های مجاز انجام می‌شود. همچنین باید دوره جذب ژل توسط بدن را در نظر گرفت و حداکثر تا سه سال بعد از تزریق، ژل را تخلیه کرد. روش دیگر جوانسازی پوست، تزریق چربی خود فرد است که باعث پر شدن جاهای ناهموار صورت و بهبود الاستیسیته پوست می‌شود. این روش نسبت به تزریق ژل، مزایای بیشتر و عوارض کمتری دارد.

دلایل نیاز به تخلیه ژل وچربی چیست؟

در برخی مواقع افراد به دلایل مختلف قصد تخلیه فیلرهای پوستی خود را دارند. اصولا افرادی که ژل پاژ استفاده کرده‌اند به دلیل دائمی بودن آن و بروز عوارض جانبی مانند گلوله شدن اقدام به تخلیه ژل پاژ می‌کنند. از جمله دلایلی که افراد را ملزم به تخلیه فیلر لب، تخلیه فیلر بینی، تخلیه ژل چانه، تخلیه فیلر زیر چشم و … می کند عبارتند از:

  • عدم تقارن در قسمت‌هایی که فیلر تزریق شده است.
  • بروز عوارض پس از تزریق ژل
  • استفاده کردن از برندهای نامرغوب فیلر برای تزریق
  • عدم دریافت نتایج دلخواه فرد
  • پف کردن بیش از اندازه اطراف چشم یا تشکیل توده پس از تزریق فیلر زیر چشم
  • تزریق نادرست یا تزریق بیش از حد فیلر
  • ایجاد حساسیت به مواد تزریق شده
  • ایجاد فرورفتگی یا برآمدگی های فراوان بر روی صورت
  • گلوله شدن فیلر لب

کاندیدای مناسب برای تخلیه ژل

ممکن است برخی بر این عقیده باشند که تخلیه ژل تزریقی برای همه افراد امکان پذیر است اما باید بگوییم که این‌گونه نیست و تخلیه ژل، وابسته به نوع آن است. در واقع باید بگوییم که امکان تخلیه، تنها برای افرادی فراهم است که از ژل‌های اسید هیالورونیک برای تزریق صورت آن‌ها استفاده گردیده است. بنابراین اگر نوع ژلی که در تزریق برای شما استفاده شده است یکی از انواع silicone، artefill و radiesse باشد، باید بدانید که برای تجزیه شدن آن‌ها، یا باید صبوری کنید و یا تن به جراحی دهید.

روش‌های مختلف تخلیه ژل

روش‌های مختلفی برای تخلیه ژل وجود دارد که بسته به موارد مختلف انتخاب می‌شود. معمولا تخلیه ژل در یک جلسه صورت نمی‌گیرد و ممکن است نیاز به چندین جلسه وجود داشته باشد؛ این موضوع باعث می‌شود که بعد از هر بار تخلیه اسکارهای زیرپوستی و بافت‌های فیبروز به وجود آیند که تخلیه را در دفعات بعدی سخت‌تر خواهند کرد. تعدادی از برترین روش‌های تخلیه ژل عبارتند از:

  • به کار گیری آنزیم‌های حل کننده ژل
  • تخلیه ژل با برش‌های کوچک
  • از بین بردن توده‌های سفت و توپر Solid
  • از بین بردن کیست‌ها

هزینه لازم برای تخلیه ژل چقدر است؟

در رابطه با هزینه لازم برای تخلیه ژل و چربی، می توان گفت به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به غلظت، ضخامت، برند موادی که استفاده می‌شود و مدت زمان لازم برای درمان اشاره کرد. بنابراین نمی توان مبلغ دقیقی را بدون معاینه افراد تعیین کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مطب پزشکی و زیبایی شاهرودی در تماس باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

تخلیه ژل و چربی در کلینیکی معتبر و مطمئن

باید توجه داشته باشید که تخلیه ژل و چربی بسیار حساس‌تر از تزریق آن است و اگر به فرد غیر متخصصی برای این کار مراجعه کنید ممکن است آسیب‌هایی جدی به بافت‌های زیرین و سطحی پوست شما وارد شود. به همین دلیل بهتر است قبل از هر چیز از اعتبار کلینیک و تخصص پزشکان حاضر در آن مطمئن شوید.

در مطب زیبایی شاهرودی پزشکان متخصص از سراسر کشور گرد هم جمع شده‌اند و با انجام معاینات دقیق بهترین و موثرترین راهکار برای تخلیه ژل و چربی را به شما پیشنهاد می‌دهند.